הפניקס הציעה לפצועים טופס ויתור תביעה
נציגי הפניקס, החברה שמבטחת את רכבת ישראל לא מבזבזים זמן. לאחר תאונת הרכבת בבית יהושע הגיעו נציגים מחברת הפניקס לבתי החולים בהם מאושפזים נפגעי התאונה והציעו לחלק מהפצועים קל לקבל פיצויי מיידי של כמה אלפים בודדים, אך בתנאי שהם חותמים על טופס שבו הם מצהירים כי אין, ולא יהיו להם, תביעות נוספות נגד החברה.
פעילות זו עוררה זעם בקרב הפצועים, שחלק התלוננו על ניסיון לא הוגן של ניסיון לא הוגן של חברת הביטוח לנצל את מצב ההלם שהיו נתונים בו הפצועים בכדי לנסות ולסגור תיקי תביעות במחירים נמוכים. מהתלונות שהגיעו התברר כי בהרבה מקרים הוצע פיצוי בסך 5,000 שקלים לפצועים קל תמורת חתימה על הטופס.
עו"ד סאמי אבו ורדה המתמחה בתחום פגיעות גוף, אמר אתמול בתגובה כי "פעמים רבות מנסים חוקרים מחברת הביטוח למזער את סכומי הפיצויים ולסגור תקים לפני שיספיק הנפגע לקבל ייעוץ עו"ד, שלבטח יכול להשיג לו סכומי פיצוי גבוהים יותר. אם אמנם אלה הם פני הדברים, אמליץ בפני המפקח על הביטוח לבדוק את התנהלותה של חברת הפניקס בנושא". לדבריו במקרים רבים יש לתאונות כאלה השפעה מאוחרת על מצב הפצועים. לעתים מתפתחת טראומה נפשית, או מתגלות השפעות מאוחרות של פגיעות פיזיות, כמו כאבי ראש,גב ועוד. לכן ההמלצה שלו היא לא לחתום מיד על כתבי ויתור כאלה ולא לקבל סכומי כסף המותנים בחתימה על מסמכי ויתור.
עו"ד אבו ורדה מציין כי תקופת ההתיישנות על תביעות כאלה היא בת 7 שנים, ולכן אין צורך למהר. הוא ממליץ לפצועים להיוועץ בעו"ד תמורת 11 עד 13 אחוזים מסכום התביעה.
מחברת הפניקס נמסר בתגובה כי "בעקבות תאונת הדרכים הרכבת הקימה חברת הפניקס מוקד לפניות נפגעי תאונה ואף שיגרה לבתי החולים נציגים מטעמה, מתוך מטרה לתת שירות לנפגעים ולהציג בפניהם את הכתובת הרלוונטית לפניות בגין תביעותיהם. כמו כן הנציגים סיפקו מידע באשר להליך הגשת התביעה. צעד זה נועד בכדי לקצר עבור הנפגעים הליכים עתידיים ולהקל עליהם עד כמה שניתן. נציגי הפניקס לא החתימו אף אדם על שטר סילוק תביעה, וזו לא הייתה מטרת ביקורם".
המפקח על הביטוח אמר אתמול כי למשרדו לא הגיעו תלונות של נפגעים על התנהלותה של חברת הפניקס. "אם אמנם כך נהגה חברת הביטוח, מדובר בניסיון לא הוגן לסלק תביעות ביטוח". לדבריו, אם יתקבלו במשרדו תלונות בנושא הן יבדקו לגופן.